علم و تکنولوژی 16 دی 1403 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
کلانتری تاکید کرد؛

حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سمت پژوهش‌های کاربردی

لازم است پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به سمت حل مسائل اجرایی هدایت شوند. دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها نیز باید اولویت‌های پژوهشی خود را به دانشگاه ارائه دهند تا این همکاری به نتایج ملموس‌تری منجر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز گفت: زمان آن رسیده که دانشگاه ساز مسئله‌محوری را در پژوهش‌ها کوک کند. دیگر تنها تعداد مقالات و تئوری‌ها معرف جایگاه استادان نخواهد بود، بلکه تعداد محصولات فناورانه و کاربردی جایگزین خواهد شد.

حسین کلانتری در بیست‌وسومین جلسه هیأت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که در مرکز نظرآباد برگزار شد، به لزوم تطبیق آموزش دانشگاهی با نیازهای شغلی و ظرفیت‌های استان اشاره کرد و گفت: طرح آمایش آموزشی و مأموریت واحدهای دانشگاهی باید با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای منطقه بازنگری شود. این تغییر هرچند دشوار است، اما برای ارتقای جایگاه دانشگاه الزامی است.

وی به ارتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی البرز در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: عواملی همچون افزایش تعداد مقالات داخلی و بین‌المللی، برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی، تکمیل هرم هیأت‌علمی، و برگزاری جشنواره‌های علمی و فرهنگی در این مسیر مؤثر بوده‌اند.

کلانتری همچنین از برگزاری چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی البرز خبر داد و بیان کرد: این جشنواره فرصت ارزشمندی برای تحقق اهداف معنوی و انقلابی دانشگاه است و انتظار می‌رود با هماهنگی کامل و شکوه برگزار شود.

این مسئول اضافه کرد: لازم است پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به سمت حل مسائل اجرایی هدایت شوند. دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها نیز باید اولویت‌های پژوهشی خود را به دانشگاه ارائه دهند تا این همکاری به نتایج ملموس‌تری منجر شود.

وی بر نقش فناوری و نوآوری در پیشرفت دانشگاه تأکید کرد و اظهار کرد: سرای نوآوری، مراکز رشد، و زیست‌بوم فناوری دانشگاه ابزارهایی هستند که می‌توانند پژوهش را به نوآوری و صنعت متصل کنند. این فرایند هرچند پیچیده است، اما با تقویت زیرساخت‌ها و افزایش تعامل با صنعت می‌توان به شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری دست یافت.

کلانتری در پایان تأکید کرد: «اگر دانشگاه به نوآوری روی آورد، صنعت به‌سوی دانشگاه خواهد آمد. برای این منظور، شکل‌گیری اکوسیستم نوآوری و فناوری، توسعه مراکز رشد و صندوق‌های پژوهش و فناوری ضروری است. همچنین در آینده آنچه معرف جایگاه علمی استادان خواهد بود، تعداد محصولات فناورانه و کاربردی است، نه صرفاً تعداد مقالات علمی.

نویسنده
payam
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *