کرج 15 بهمن 1403 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

پوست اندازی در زبانِ گفتگوی شهرداری کرج با شهروندان / مردم می بینند!

آنطور که اصحاب رسانه می گویند در دوره کاری آقای محمدجلال سبزی مدیرکل جدید ارتباطات شهرداری کرج، فضای همکاری بهتری با رسانه ها شکل گرفته و همدلی بیشتری وجود دارد، روند حمایت از نشریات محلی نیز به نسبت گذشته از کم و کیف بیشتر و بهتری برخوردار شده و این ها نشان دهنده مسیر متفاوتی است که در پیش گرفته شده و قطع به یقین آثار مثبت خود را نیز به جای خواهد گذاشت.

شهرداری کرج در هفته های اخیر به نحوِ محسوسی زبان گفتگوی خود با شهروندان و افکار عمومی را تغییر داده و چه در حوزه اطلاع رسانی و چه در تکریم مناسبت های ملی و ایجاد همدلی در جامعه مسیر متفاوتی را در پیش گرفته که گره خورده به نوآوری و شکوفایی می باشد.

این روزها در مسیرهای منتهی به پروژه های عمرانی بنرهایی را مشاهده می کنید که در آن مدیریت شهری کرج با زبانی متفاوت از همدلی و صبوری شهروندان برای به ثمر نشستن طرح های ترافیکی و زیربنایی قدردانی نموده و با عباراتی همچون «یه کم ترافیک، یه عالم تغییر»، سعی کرده تا دورنمای این اقدامات را بازگو نماید.

در خصوص مناسبت های ملی و مذهبی نیز این رویه ملموس است؛ برای مثال در سالروز ولادت باسعادت امام علی (ع) و روز پدر، پویشی با عنوان «به نام پدر» توسط روابط عمومی شهرداری کرج در سطح شهر اکران شد که طی آن تصاویری از عاشقانه های پدر و فرزندی در اقشار خاص جامعه همچون آتش نشانان، پاکبانان و… به تصویر کشیده و عباراتِ پُرمعنایی همچون «پُر از داستان های رفاقت» بر آنها نقش بسته شده بود.

در روزهایی که رئیس جمهور پویش ملی «دو درجه کمتر» را برای دعوت مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز بنا نهاد، شهرداری کرج جزو نخستین دستگاه هایی بود که با استفاده از امکانات خود به این پویش پیوست و با اکران تبلیغات محیطی، کرج وندان را برای گذر از زمستان با روحیه همدلی دعوت نمود.

آنطور که اصحاب رسانه می گویند در دوره کاری آقای محمدجلال سبزی مدیرکل جدید ارتباطات شهرداری کرج، فضای همکاری بهتری با رسانه ها شکل گرفته و همدلی بیشتری وجود دارد، روند حمایت از نشریات محلی نیز به نسبت گذشته از کم و کیف بیشتر و بهتری برخوردار شده و این ها نشان دهنده مسیر متفاوتی است که در پیش گرفته شده و قطع به یقین آثار مثبت خود را نیز به جای خواهد گذاشت.

مدیریت شهری در واقع دارای مسئولیت و رسالت سنگینی است و تمامی عملکرد و برنامه ها در مواجه با شهروندان، قابلیت ارزیابی دارد و در این بین، روابط عمومی در مدیریت شهری، فرآیندی پیچیده تر با مسئولیتی خطیرتر به شمار می رود و انتظارات بیشتری نیز از فعالیت ها و برنامه های روابط عمومی وجود دارد. روابط عمومی باید بتواند توانمندی لازم را در ارزیابی نیازها و خدمات به دست بیاورد و با روحیه مخاطب شناسی، در تبیین وظایف مدیریت شهری نیز تلاش نماید و اهداف تعیین شده را به خوبی تبیین کرده و نقد و بررسی جامعی از عملکرد مدیریت شهری داشته باشد و همواره برای مطالبه گری شهروندان، یک پاسخگوی دقیق و شفاف باشد.

مسئولیت پذیری اجتماعی روابط عمومی در بدنه شهرداری، یکی از شاخص های مهم در تحولات مدیریت شهری است. مدیریت شهری، فرآیندی مهم و نگرشی جامع به سیاست ها، برنامه ها و طرح های توسعه شهری است و علاوه بر زیرساخت های مدیریتی و برنامه ریزی کلان، نیازمند پل ارتباطی مستحکمی با شهروندان است، همچنین باید بتواند در رشد و پویایی و ایجاد تعادل میان مراکز شهری و توسعه همکاری بین بخش های دولتی، عمومی و خصوصی و تدوین استراتژی محلی، نقش موثری در کنار مدیران شهری ایفاء کند. تحولات مثبت و امیدبخش در مدیریت شهری در افزایش سطح رضایت شهروندان تاثیر به سزایی داشته است، در واقع مسئولیت پذیری اجتماعی روابط عمومی در بدنه شهرداری، یکی از شاخص های مهم در تحولات مدیریت شهری است.

با توجه به اینکه مدیرکل جدید ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج دارای سوابق رسانه ای و تجربیات و تحصیلات دانشگاهی مرتبط با حوزه کاری خود بوده و مدرس دانشگاه است، بی شک این موارد در کنار جوانی و برخورداری از انگیزه و انرژی مضاعف می تواند نوید بخش دوره پوست اندازی و تحولات در حوزه ارتباطات در بدنه یکی از کلان ترین دستگاه های خدمات رسان استان باشد.

نویسنده
payam
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *