زندیفر درباره طرح احداث زیرگذر به جای طبقه فوقانی هم گفت: با توجه به تأسیساتی که در این مسیر وجود دارد و سختی اجرای زیرگذر، طرح دو طبقه شدن مصوب شد.
راه و مسکن: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای البرز با بیان اینکه کوچکترین حادثه و انسداد در آزادراه کرج-تهران منجر به ترافیک ۳۰ کیلومتری میشود؛ گفت: طبق بررسیهای صورت گرفته، دو طبقه شدن این مسیر با کمترین انسداد و با طرحی زیبا و فنی قابل انجام است.
علی زندیفر در گفت و گو با ایسنا، درباره طرح دو طبقه کردن آزادراه کرج- قزوین و کرج – تهران که طی چند سال اخیر مطرح شده است، گفت: یکی از موضوعاتی که از ابتدای حضور آقای عبدالهی به عنوان استاندار در البرز مورد تأکید قرار گرفت؛ این است که راههای کنونی پاسخگوی نیاز استان نیست و در مجموع باید ۲۸ باند جدید به محورهای استان اضافه شود.
زندیفر با بیان اینکه آزادراه کرج-تهران راه ارتباطی ۱۴ استان کشور و یک موضوع ملی است؛ افزود: کوچکترین حادثه و یا انسداد در این مسیر، حداقل منجر به یک ترافیک ۳۰ کیلومتری میشود و هم شهر کرج را قفل خواهد کرد و هم تردد به ۱۴ استان کشور را مختل میکند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای البرز خاطرنشان کرد: موضوع دو طبقه کردن یا ساخت زیرگذر هم راستا با آزادراه کرج-تهران بر همین اساس مطرح و در دور اول سفر شهید رئیسی به البرز فاز مطالعاتی آن مصوب شد. طی این مدت ۱۰ جلسه در این خصوص تشکیل شده و به این نتیجه رسیدهایم که دو طبقه شدن با کمترین انسداد و با طرحی زیبا و فنی قابل انجام است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای این طرح به بودجه زیادی نیاز دارد؛ در حال حاضر تمام تلاشها بر این است که بودجه پایداری برای این طرح مشخص و کار به مرحله مناقصه برسد.
زندیفر درباره طرح احداث زیرگذر به جای طبقه فوقانی هم گفت: با توجه به تأسیساتی که در این مسیر وجود دارد و سختی اجرای زیرگذر، طرح دو طبقه شدن مصوب شد.
دو طبقه کردن اتوبان کرج-تهران شدنی است؟
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای البرز گفت: طرح دیگری که برای اضافه شدن باند جدید به راههای کنونی در نظر گرفته شده است؛ احداث دو باند در شمال و دو باند در جنوب و همراستا با خط آهن از گرمدره تا ورودی کردان است. اگر این طرح به خوبی پیش برود نقش زیادی در کاهش ترافیک و آلودگی هوای استان خواهد داشت.
زندیفر در ادامه به آخرین وضعیت محور دیزین هم اشاره و خاطرنشان کرد: بازسازی و بهسازی این محور تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است. مدت زمانی که امکان فعالیت در این محور وجود دارد با توجه به برفگیر بودن آن، بسیار محدود است و به همین دلیل بازگشایی آن برای عموم طول کشیده است.
وی درباره وضعیت بودجهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای البرز گفت: زمانی که به البرز آمدم بودجه استانی راهداری ۳۷ میلیارد تومان و بودجه ملی ۱۱۰ میلیارد تومان بود اما امروز بودجه استانی به ۳۶۰ میلیارد تومان و بودجه ملی به ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است و در حال حاضر ۳۵۰ قرارداد به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرحهای راهداری بستهایم.
زندیفر درباره درآمد البرز از ترانزیت گفت: چند سال پیش درآمد ترانزیتی البرز حدود یک میلیارد تومان بود اما امروز به ۴۵ میلیارد تومان رسیده و میتواند به ۶۰ میلیارد تومان هم افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات البرز، بارنامه شدن بارهای استان در تهران است که با هماهنگی بخشهای مختلف، در حال ارجاع دادن این بارها به استان هستیم.
وی افزود: سال گذشته هشت نقطه حادثهخیز را در محورهای استان اصلاح کردیم و همین باعث شد استان البرز در کاهش تلفات جادهای رتبه اول کشور را کسب کند.