هر دانشآموز استثنایی حداقل به ازای ۱۰ دانشآموز عادی انرژی میگیرد، بنابراین بحث فرسودگی شغلی برای همکاران ما رقم میخورد و لازم است انگیزه و رفاه این معلمان در سطح ملی و سطح مجلس شورای اسلامی، دیده شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: دانشآموزان با نیازهای ویژه علاوه بر مشکلات توانبخشی، دچار آسیبهای روحی نیز شدهاند و خانوادههای آسیبپذیری دارند.
حمیده سلیمانی اظهار کرد: بیش از ۲ هزار دانشآموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی و حدود ۶۰۰ دانشآموز با معلولیت در ۳۰۰ مدرسه عادی البرز داریم که تحت عنوان آموزش فراگیر تحت پوشش هستند.
سلیمانی گفت: جامعه تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی، دانشآموزان دیرآموز و دانشآموزان دارای اختلالات یادگیری و هیجانی رفتاری هستند که شمارکل آنها در البرز حدود ۴۰ هزار و ۲۰۰ دانشآموز ثبت شده است.
وی تاکید کرد: هر دانشآموز استثنایی حداقل به ازای ۱۰ دانشآموز عادی انرژی میگیرد، بنابراین بحث فرسودگی شغلی برای همکاران ما رقم میخورد و لازم است انگیزه و رفاه این معلمان در سطح ملی و سطح مجلس شورای اسلامی، دیده شود و مزایایی که افراد شاغل در سایر دستگاهها بهرهمند هستند، نیز دریافت کنند.
سلیمانی در خصوص دریافت هزینه سرویس مدارس استثنایی از شهرداریها گفت: بر اساس پیگیریها سال گذشته توانستیم درصدی از هزینه تعیین شده را از شهرداریها بگیریم، بخشی از نیازهای مالی از طریق آموزش و پرورش البرز و کمک خیرین تامین کردیم و در نهایت مبلغی را نیز خود اولیاء پرداخت کردند. امسال نیز منتظر برگزاری جلسات مربوطه هستیم تا بتوانیم هزینه لازم را دریافت کنیم.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: از دیگر مشکلات مهم، نبود فضای مناسب برای دانشآموزان اوتیسم است. مدرسه نور در ناحیه سه کرج، از فضای آموزشی قابل قبول و ایمنی برخوردار نیست و نیازمند اختصاص فضای آموزشی مناسبی است که امیدوار هستیم با پیگیری نمایندگان مجلس، این مشکلات مرتفع شود.